View Categories

Inicjalizacja serwera Dell PowerEdge – Instalacja ESXi

Artykuł przedstawia opis czynności, które muszą zostać wykonane podczas inicjalizacji serwera Dell EMC PowerEdge przed dostarczeniem go do klienta.

Do wykonania:

  • Zmiana Boot mode
  • Uruchomienie Secure Boot
  • Instalacja systemu operacyjnego\Hyperwizora ESXi
  • Konfiguracja iDrac Support Assist

Zmiana Boot Mode, Secure boot

Podczas pierwszego uruchomienia wchodzimy do ustawień biosu w celu zmiany ustawień uruchamiania oraz Secure boot. Konfigurację można wykonać z poziomu „System Setup” wciskając klawisz „F2” podczas startu serwera lub poprzez interfejs iDRAC.

Upewniamy się, ze Boot Mode ustawione na UEFI
F2 podczas startu serwera -> System BIOS -> Boot Settings

Upewnij się, ze Secure Boot jest włączone
F2 podczas startu serwera -> System BIOS -> System Security

Instalacja systemu operacyjnego\Hyperwizora ESXi

Przystępujemy do instalacji systemu operacyjnego. Po zainstalowaniu przechodzimy do kolejnego kroku.

Konfiguracja iDrac Support Assist

Funkcjonalność Support Assist pozwala na zbieranie danych o stanie serwera i komunikację interfejsu iDRAC z supportem producenta w celu szybszej obsługi ewentualnych awarii. Rejestracja Support Assist odbywa sie z poziomu interfejsu iDRAC.

Przejdź do zakładki Maintenance -> Support Assist i kliknij „Register”

Podczas rejestracji zostaniemy poproszeni o instalacje specjalnej wtyczki która umożliwi komunikację interfejsu iDRAC z systemem operacyjnym. Po kliknieciu „Download iSM Installer” rozpocznie się pobieranie paczki (iDRAC Service Module) zgodnej z zainstalowanym systemem operacyjnym.

Następnie instalujemy paczkę w systemie operacyjnym serwera. W przypadku Windows jest to typowe Next, Next.

W przypadku witalizatora ESXi:

  • wprowadzamy host ESXi w tryb maintenance
  • wgraj pobrany plik w formacie .zip poprzez SCP(można wykorzystać program WinSCP) do ścieżki /vmfs/volumes/OSDATA…/tmp
  • logujemy się do ESXi z wykorzystaniem SSH i wydajemy polecenie:

esxcli software vib install -d „/vmfs/volumes/OSDATA…/tmp/[nazwa_pobranego_pliku].zip”

Po zainstalowaniu paczki wracamy do interfejsu iDRAC (odśwież stronę) Maintenance -> Support Assist i ponownie klikamy „Register”. Wypełniamy dokładnie wszystkie pola w sekcji Company and Contact Information oraz Dispatch Information !, klikając Next przechodzimy przez kreator.

Powered by BetterDocs

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *