Artykuł przedstawia opis czynności, które muszą zostać wykonane podczas inicjalizacji serwera Dell EMC PowerEdge przed dostarczeniem go do klienta.
Do wykonania:
- Zmiana Boot mode
- Uruchomienie Secure Boot
- Instalacja systemu operacyjnego\Hyperwizora ESXi
- Konfiguracja iDrac Support Assist
Zmiana Boot Mode, Secure boot
Podczas pierwszego uruchomienia wchodzimy do ustawień biosu w celu zmiany ustawień uruchamiania oraz Secure boot. Konfigurację można wykonać z poziomu „System Setup” wciskając klawisz „F2” podczas startu serwera lub poprzez interfejs iDRAC.
Upewniamy się, ze Boot Mode ustawione na UEFI
F2 podczas startu serwera -> System BIOS -> Boot Settings
Upewnij się, ze Secure Boot jest włączone
F2 podczas startu serwera -> System BIOS -> System Security
Instalacja systemu operacyjnego\Hyperwizora ESXi
Przystępujemy do instalacji systemu operacyjnego. Po zainstalowaniu przechodzimy do kolejnego kroku.
Konfiguracja iDrac Support Assist
Funkcjonalność Support Assist pozwala na zbieranie danych o stanie serwera i komunikację interfejsu iDRAC z supportem producenta w celu szybszej obsługi ewentualnych awarii. Rejestracja Support Assist odbywa sie z poziomu interfejsu iDRAC.
Przejdź do zakładki Maintenance -> Support Assist i kliknij „Register”
Podczas rejestracji zostaniemy poproszeni o instalacje specjalnej wtyczki która umożliwi komunikację interfejsu iDRAC z systemem operacyjnym. Po kliknieciu „Download iSM Installer” rozpocznie się pobieranie paczki (iDRAC Service Module) zgodnej z zainstalowanym systemem operacyjnym.
Następnie instalujemy paczkę w systemie operacyjnym serwera. W przypadku Windows jest to typowe Next, Next.
W przypadku witalizatora ESXi:
- wprowadzamy host ESXi w tryb maintenance
- wgraj pobrany plik w formacie .zip poprzez SCP(można wykorzystać program WinSCP) do ścieżki /vmfs/volumes/OSDATA…/tmp
- logujemy się do ESXi z wykorzystaniem SSH i wydajemy polecenie:
esxcli software vib install -d „/vmfs/volumes/OSDATA…/tmp/[nazwa_pobranego_pliku].zip”
Po zainstalowaniu paczki wracamy do interfejsu iDRAC (odśwież stronę) Maintenance -> Support Assist i ponownie klikamy „Register”. Wypełniamy dokładnie wszystkie pola w sekcji Company and Contact Information oraz Dispatch Information !, klikając Next przechodzimy przez kreator.