View Categories

Inicjalizacja serwera Dell PowerEdge – Instalacja ESXi

Czynności do wykonania podczas inicjalizacji serwera Dell EMC PowerEdge pod ESXI


Zmiana Boot Mode, Secure boot

Podczas pierwszego uruchomienia wchodzimy do ustawień biosu w celu zmiany ustawień uruchamiania oraz Secure boot. Konfigurację można wykonać z poziomu „System Setup” wciskając klawisz „F2” podczas startu serwera lub poprzez interfejs iDRAC.

Upewniamy się, ze Boot Mode ustawione na UEFI
F2 podczas startu serwera -> System BIOS -> Boot Settings

Upewnij się, ze Secure Boot jest włączone
F2 podczas startu serwera -> System BIOS -> System Security
Warto też sprawdzić czy jest włączony TPM oraz schemat zasilania jako Max Performance

Instalacja systemu operacyjnego\Hyperwizora ESXi

Przystępujemy do instalacji systemu operacyjnego. Po zainstalowaniu przechodzimy do kolejnego kroku.

 

Konfiguracja iDrac Support Assist

Funkcjonalność Support Assist pozwala na zbieranie danych o stanie serwera i komunikację interfejsu iDRAC z supportem producenta w celu szybszej obsługi ewentualnych awarii. Rejestracja Support Assist odbywa sie z poziomu interfejsu iDRAC.

Przejdź do zakładki Maintenance -> Support Assist i kliknij „Register”

Podczas rejestracji zostaniemy poproszeni o instalacje specjalnej wtyczki która umożliwi komunikację interfejsu iDRAC z systemem operacyjnym. Po kliknieciu „Download iSM Installer” rozpocznie się pobieranie paczki (iDRAC Service Module) zgodnej z zainstalowanym systemem operacyjnym.

Następnie instalujemy paczkę w systemie operacyjnym serwera. W przypadku Windows jest to typowe Next, Next.

W przypadku witalizatora ESXi:

  • wprowadzamy host ESXi w tryb maintenance
  • wgraj pobrany plik w formacie .zip poprzez SCP(można wykorzystać program WinSCP) do ścieżki /vmfs/volumes/OSDATA…/tmp
  • logujemy się do ESXi z wykorzystaniem SSH i wydajemy polecenie:

esxcli software vib install -d „/vmfs/volumes/OSDATA…/tmp/[nazwa_pobranego_pliku].zip”

Po zainstalowaniu paczki wracamy do interfejsu iDRAC (odśwież stronę) Maintenance -> Support Assist i ponownie klikamy „Register”. Wypełniamy dokładnie wszystkie pola w sekcji Company and Contact Information oraz Dispatch Information !, klikając Next przechodzimy przez kreator.

Powered by BetterDocs

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *